Tuesday, May 31, 2011

hari yang suram.....

celik saja mata..hati mengeluh sejenak...bagai ada yang terpendam di dada yang sukar diluahkan....ntah ape yang dirasakan saat itu..aku pun tak pasti..ntah ape yang menyesakkan fikiran..aku tak pasti...terasa beban menghempap dada dan nafasku sesak...termenung seketika aku di pembaringan...memikirkan apa yang bakal aku lalui hari ini...

namun, aku bangkit juga...kena pergi kerja..inilah hidupku sekarang...fokus terhadap kerjaya dan cuba melupakan seketika segala perkara yang menyusutkan fikiran...kalau difikirkan pun tak akan habis juga..diri perlu terus gagah melalui segalanya...itulah hidup..ibarat pepatah...kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai..

menuju ke ofis dengan menempuh kesesakan yang luarbiasa..bukanlah yang aku harapkan hari ini...terperangkap selama sejam lebih di hadapan tol 50sen..betul2 menduga kesabaran..pelik pula bila difirkan..cuti sekolah dah mula..tapi jam lagi teruk dari hari biase..masuk ofis pun dah takde mood...

mengadap saja pc..terus aku buka email dan blog ni..aku perlu menulis sesuatu..biar lerai semua yang terbuku...perlu luahkan segalanya...simpan sendiri..sendiri sakit maaaaaaa.....

sejak kebelakangan ni...aku suka mendengar lagu ini...pertama kali dengar..aku sudah tercuit dengan bait2 kata yang terlalu menyentuh hati dan jiwaku..begitu terkesan yang adakalanya buat aku nangis sendiri...saat ini jua..airmata kutahan dari mengalir...bukan di saat aku cuba membina benteng diri yang teguh...

Yuni Shara - Sepi

Sepi hati terjadi lagi 
Mungkin sampai mati aku sepi 
Biar senyum hadir di hariku 
namun ini hanya ada di bibir 
di bibir saja 

Aku ini yang bisa mengerti 
walaupun yang lain mau mengerti 
Namun berat beban hidupku 
biarkan saja 
Biar saja hanya ku yang tahu 

Sejarah cinta dan hidupku 
penuh duri dan banyak ranjau 
Butuh kesabaran yang penuh 
untuk tetap ku berdiri 

ada saatnya ku bicara 
bila hatiku telah bulat 
Sepanjang ku bisa atasi semua 
aku tetap diam 




No comments:

Post a Comment